مشایی احمدی نژاد

در افکار عناصر شاخص حلقه انحرافی یک نوع انحراف در موضوع جانشینی خدا وجود دارد که در آن، «ولایت خاصه» که یک امر اختصاصی حضرات معصومین علیهم السلام است، عمومیت یافته و همگانی می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - همواره یکی از مهمترین مدعاهای حلقه انحرافی شکل گرفته در دولت‌های دهم این بوده که انحراف یک برچسب است که مخالفین سیاسی آقای احمدی‌نژاد برای از میدان به در کردن وی و متفرق کردن هوادارانش ساخته‌اند و اساساً انحرافی در افکار و عقاید این حلقه وجود نداشته و این حلقه بهترین منادیان و معتقدان اسلام ناب، مکتب امام خمینی (ره) و گفتمان اتقلاب اسلامی بوده و هستند.

به تازگی کتابی به نام «روایت انحراف» توسط پژوهشگران «اندیشکده ولاء» و درباره عقاید و افکار حلقه موسوم به «حلقه انحرافی» تألیف شده است. در این کتاب که به زودی به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر خواهد شد، تلاش گردیده تا فراتر از تحلیل‌های سیاسی راجع به حلقه آقای احمدی نژاد و دوستانش، به بررسی افکار و عقاید وی و این حلقه پرداخته شود. کنکاشی که می‌تواند نسبت عقاید و افکار این حلقه با مکتب «اسلام ناب» را که انقلاب اسلامی تعین یافته وجه نهضتی آن در عصر کنونی است را مشخص نماید. سایت «خبری-تحلیلی مشرق» به مرور گزیده‌ای از این کتاب را برای آشنایی بیشتر کاربران گرامی با جریان انحراف منتشر خواهد کرد.

آن‌چه پیش‌رو دارید بخش چهارم گزیده‌ای است که پیش از این سه بخش از آن منتشر شده است. در سه بخش گذشته جایگاه انسان و اومانیسم در آموزه‌حلقه انحراف، میدا و منشأ اومانیسم و جایگاه انسان‌گرایی و نسبت انسان و خدا در آموزه‌های کابالا مرور گردید. در این بخش نسبت خدا و انسان در آموزه‌های حلقه انحراف بررسی بیشتر خواهد شد.

درباره جریان انحرافی بیشتر بخوانید:

روایت انحراف؛ نگاهی نو به افکار و عقاید حلقه بهار

چرا می‌توانیم مشایی را مروج «اومانیسم» بدانیم؟

احمدی‌نژاد و مشایی چه قرابتی با کابالا دارند؟

**********

اسفندیار رحیم‌مشایی، از منطقی می‌گوید که آینده را تصاحب خواهد کرد. منطقی که از دید او از ترکیب سه عنصر خدا، انسان و جهان، آینده را خواهد ساخت:

«هر منطقی که بتواند در آینده‌ای نزدیک، ادبیاتی داشته باشد که سه عنصر انسان، خدا و جهان را بر اساس مناسبات صحیح، ترکیب کند، آینده از آن اوست.»

در تفکر مشایی، انسان نه تنها در مرکز عالم قرار داشته و در جای خدا نشسته است، بلکه شایسته تعظیم بوده و تعظیم خدا در تعظیم انسان مصداق پیدا می‌کند. وی در این باره سخنان متعدد زیادی گفته است:

«اگر کسی دنبال تعظیم خدا است، باید دنبال تعظیم انسان باشد.»

«تعظیم پرچم، تعظیم نعمت‌های الهی و تعظیم انسان است که در واقع، برای خدا تعظیم کرده‌ایم.»

«انسان، محور عالم است و انسان است که فضیلت‌ها را می‌شناسد و اگر می‌خواهیم خداوند را تجلیل کنیم باید انسان را تجلیل کنیم.»

حلقه انحراف معتقد است که اساساً این انسان است که به هستی معنا می‌دهد و هستی، طفیلی وجود انسان است و بدون انسان، هیچ معنا و مفهومی ندارد. در نظر این حلقه، انسان همه عالم است و آفرینش بدون انسان معنایی ندارد؛ حتی خدا هم برای شناخته شدن خود محتاج انسان بوده و می‌بایست انسان را می‌آفرید. محمود احمدی‌نژاد در این‌باره می‌گوید:

«انسان بالاترین موجود عالم هستی و بالاترین مخلوقی است که همه عالم برای او خلق شده و اگر انسان را از مجموعه عالم خلقت کنار بگذاریم، دیگر همه عالم، بی معنا و عبث خواهد بود.»

«اگر انسان نباشد راهی برای شناخت خدا در عالم وجود ندارد.»

«خداوند انسان را آفرید تا به واسطه خلق او به همه ملائک و موجودات عالم فخر کند. اگر انسان نبود جایی برای تجلی صفات خدا و شناخت خدا وجود نداشت.»

«انسان همه عالم است و اگر انسان نبود هیچ ظرفی برای بروز عدالت و زیبایی‌ها وجود نداشت، جایی نبود که خدا در آن معرفی شود. پس همه عالم عبارت از انسان، شناخت خدا و در گرو آن شناخت انسانیت است. به طوری که همه مصلحان عمر، توان و جان خود را بر سر صیانت از انسان و انسانیت گذاشتند.»

اسفندیار رحیم‌مشایی نیز در این‌باره می‌گوید:

«اگر کسی قدر آسمان را بشناسد باید قدر انسان را بشناسد، اگر قدر انسان شناخته نشود، قدر خداوند شناخته نخواهد شد. اگر می‌خواهید خدا را معرفی کنید، انسان را معرفی کنید. چرا که راه دیگری برای معرفی خدا وجود ندارد.»

اکبر جباری، چهره تئوریک ولی حاشیه‌ای این حلقه نیز معتقد است که انسان، یگانه سوژه هستی است که به همه عالم، معنا می‌بخشد:

«انسان به عنوان یگانه سوژهٔ هستی، به همهٔ عالم، هستی می‌بخشد؛ تمام ماسوای او ابژه‌ای خواهند بود که معنای خودشان را از این یگانه سوژه می‌گیرند.»

با این نگاه انحرافی در ساحت وجود و هستی، تنها سوژه هستی (فاعل شناسا) در هستی، انسان است و تمام آن‌چه خارج از انسان قرار دارد، ابژه‌هایی هستند که معنای خود را از انسان می‌گیرند. این سخن به وضوح یادآور بحث «خدا؛ موجودی ساخته ذهن انسان» در نزد حلقه انحراف است که پیش‌تر به آن اشاره گردید. آن‌جا که مشایی گفته بود به عدد انسان‌ها خدا وجود دارد و جباری با تأسی از فیلسوف ملحدی چون «فویرباخ»، خدا را مفهومی تلقی کرده بود که ذهن انسان، آن را ساخته است. به عبارت دقیق‌تر از نگاه این حلقه انحرافی، انسان که یگانه سوژه هستی است و به همه عالم معنا می‌بخشد، به خدا نیز معنا بخشیده و خدا محصول ذهن و تخیل انسان‌هاست!

 این در حالی است که انسان، خود مخلوق است و این خالق است که به همه عالم معنا می‌دهد. نظام خلقت، نظامی است احسن و حکیمانه که براساس لطف و رحمانیت الهی خلق شده است. هستی، ویژگی‌ها، اساس حرکت و بود و نبودِ نظام خلقت از «الله» است، نه از انسان یا هر مخلوقِ دیگری.

آموزه‌های اومانیستی حلقه انحراف در این انگاره که «انسان یگانه سوژه هستی بوده و به ماسوای خود معنا می‌بخشد.» متوقف نمانده و به گزاره‌های عجیب‌تری چون «همه چیز از انسان است و خارج از انسان، چیزی وجود ندارد» می‌رسد. در این باره احمدی‌نژاد می‌گوید:

«به نظرم همواره باید از انسان شروع کنیم. نقطه شروع خود انسان است. اصلاً همه چیز از انسان است. مربوط به انسان است. خارج از انسان چیزی وجود ندارد.»

وی در جای دیگری می‌گوید که اگر انسان را حذف کنیم چیزی از عالم مخلوقات باقی نمی‌ماند:

«اگر انسان را از هستی برداریم، چیزی از عالم مخلوقات باقی نمی‌ماند.»

البته این حلقه به این جایگاه برای انسان و این حد از اومانیسم هم اکتفا نکرده و معتقد هستند که نه تنها با حذف انسان، عالم مخلوقات حذف می‌شود، بلکه با حذف انسان، خدا نیز حذف خواهد شد:

«انسان اهمیتش به همین علم است. اگر علم را برداریم، انسان حذف می‌شود. انسان را که حذف کنیم، دیگر نیازی به حذف خدا نیست، زیرا خدا دیگر خودش حذف شده است.»

در این نگاه بعد از حذف انسان، نیازی به حذف خدا نیست، بلکه گویا انسان همان خداست که با حذفش به صورت منطقی خدا نیز حذف می‌شود!

ظهور اسماء

اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد معتقد هستند که به دلیل ظهور اسماء الهی در انسان، انسان تجلی آیینه و ظرفِ معرفی و ظهور خدا و جانشین خدا در عالم شده است. از نظر احمدی‌نژاد و مشایی، ظرفیت انسان، ظرفیت خدا است و انسان برای خدا شدن آفریده شده است. آنان در اینباره به کرات سخن گفته‌اند و بر آن تأکید نموده‌اند:

«تجلیل انسان یعنی تکریم و تجلیل خداوند. اگر بخواهیم علم خدا را ببینیم باید علم انسان را ببینیم و اگر بخواهیم جمال الهی را زیارت کنیم باید جمال انسان را زیارت کنیم. عظمت خداوند در انسان متجلی شده است.»

«انسان جلوه خداست. تجلی اسماء و صفات اوست. خداوند وقتی انسان را خلق کرد و آن مباحثه معروف با ملائک پیش آمد و فرمان سجده به انسان را داد، این سئوال مطرح شد که مگر به غیر خدا می‌توان سجده کرد. آیا جز این بود که انسان جلوه‌ای از خود خداوند بود که او فرمان داد بر آن سجده شود؟»

«انسان جانشین خداست، یعنی باید علمش علم خدا، فهمش فهم خدا، فضلش فضل خدا و ظرفیتش ظرفیت خدا بشود! باید به آسمان برسد و به خدا وصل بشود.»

«انسان جانشین خداست. یعنی همه اسماء الهی می‌تواند در وجود انسان متجلی شود. خدا عالِم به همه آسمان‌ها و زمین است و انسان هم می‌تواند.»

محمود احمدی‌نژاد حتی معتقد است که انسان می‌تواند همه اسماء الهی را به ظهور و تجلی برساند و از این رو به خدا شباهت کامل دارد! و بخش یا تمام اختیارات خدای متعال را نیز دارا است:

«جانشین یعنی اولاً با اصل شباهت دارد و در ثانی دارای بخش یا تمام اختیارات اصل است. یعنی انسان می‌تواند و باید به جایی برسد که جز بر خالق خود همه اسماء الهی را به ظهور و تجلی برساند.»

«همه این عالم خلق شده است برای انسان و انسان مهم‌ترین موجود این عالم است. شریف‌ترین موجود این عالم است. جایگاهی که خداوند متعال برای انسان‌ها در نظر گرفته است بالاترین و رفیع‌ترین جایگاه است. کنار خدا، جوار خدا، خدایی شدن، جلوهٔ خدا شدن، خدایی زندگی کردن. این همان شأن انسان‌هاست. همه انسان‌ها می‌توانند به مرزهای جایگاه پیامبران و صالحان برسند. همه انسان‌ها (می‌توانند)»

از نظر این حلقه با توجه به جایگاه انسان که می‌تواند خدا شود و بخش یا تمام اختیارات خدا را نیز دارا است، این توانایی و شایستگی را دارد که عالم را مسخّر خود گرداند:

«انسان خلیفةالله است و با اتکا به قدرت خدادادی این توانایی و شایستگی را دارد که علاوه بر نیروها، استعدادهای عالم را مسخّر خود گرداند.»

بسیاری از علمای بزرگ اسلام معتقدند که خداوند متعال، حقیقت اسماء الهی را به حضرت آدم علیه‌السلام آموخت نه به انسان به صورت عام. درحالی که مشایی و احمدی‌نژاد مدعی ظهور اسماء الهی در انسان‌ها به صورت عام هستند!

در آیات آفرینش مورد اشاره، شخص حضرت آدم علیه السلام محور است و اشاره‌ای به عموم انسان‌ها نشده است. در واقع آیات، ظهوری در خلقت همه انسان‌ها یا نوع انسان به عنوان خلیفةالله ندارند. از سوی دیگر اگر همه انسان‌ها مظهر اسماء الهی و در جایگاه تعظیم و سجود فرشتگان بودند و توانایی رسیدن به مقام خلافت الهی را داشتند، خداوند متعال در قرآن کریم آیه‌های بسیاری در سرزنش انسان و حتی غالب انسانها نازل نمی‌فرمودند. در روایات نیز، احادیث متواتر یا قطعی که اثبات کننده نگرش مشایی باشد، نه تنها وجود ندارد، بلکه از ائمه معصومین علیهم السلام احادیث قطعی در درست است که خلیفه الهی را محدود در انبیا و اهل بیت علیهم السلام می‌دانند.

همچنین در صورتی که همه انسان‌ها، شرایط رسیدن به جایگاه خلافت الهی و جانشینی خدا بر روی زمین را داشتند، بایستی بر روی زمین در یک زمان واحد همه انسان‌ها (یا تعداد بسیاری زیادی از انسان‌ها) به جایگاه جانشینی برسند، حال آن‌که چنین فرضی محال است.

جانشینی انسان در زمین هم، نه به دلیل قصور، غیبت یا نقص خداوند است که ذات حضرت حق، مطلق و عاری از هرگونه نقص است، بلکه به دلیل نقص عمومی انسان‌هاست. همچنین انسان به صورت عام نمی‌تواند بلاواسطه از حضرت حق، فیض، علوم و معارف و احکام الهی را دریافت کند، که اگر چنین نبود و انسان به صورت عام می‌توانست چنین دریافتی داشته باشد اساساً جانشینی خدا بر زمین معنایی نداشت.

همچنین اگر این ادعا مطرح شود که انسان جانشین خداوند شده است تا به کمال برسد، بایستی پرسید چگونه موجودی پر از نقص و خالی از دریافت الهی می‌تواند جانشین خدا شود تا در ادامه مسیرش به کمال برسد؟ بنابراین جایگاه جانشینی و خلافت الهی و ظهور اسماء الهی جز در انسان کامل که همان امام معصوم علیه‌السلام است، نمی‌تواند باشد.

از این رو نگرش عناصر شاخص حلقه انحراف در عمومیت‌انگاری از جانشینی خدا برای همه انسان‌ها، از آموزه‌های مکتب اهل بیت علیهم السلام انحراف داشته و «ولایت خاصه» که یک امر اختصاصی به حضرات معصومین علیهم السلام است را عمومیت بخشیده و همگانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 168
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 66
  • مسافر IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    27 88
    احمدی نژاد نه روحانیت را قبول داشت و نه مراجع احمدی نژاد رهبر انقلاب را هم قبول ندارد و اگر قبول داشت، بعد فرمایش پشت بلندگوی رهبری مبنی بر اینکه به صلاحت نیست که در انتخابات شرکت کنی، شرکت نمی‌کرد لذا احمدی نژاد هم در ولایت پذیری دروغگو است و هم در وعده دادن به مردم و مستضعفین... ****** حال برویم سراغ آقا اسفندیار... آقا اسفندیار داستان ما، یه تنه با جواسیس داخلی و خارجی انگلیسی مشغول عشق و حال بود از پریوش خانم فاطمی گرفته تا عباس عدالت که همگی گوش به فرمان ملکه خانم انگلیسی بودند... ****** و همچنین برویم سراغ آقای حمیدخان بقایی، یکه تاز رذالت‌های اخلاقی از بقایی هرزه‌گوی و دزد که نباید چیزی گفت جز اینکه از بس کثافت و رذالت از این شخص می‌بارد، نه همسر اول و نه همسر دومش از دست او امان ندارد و کار به جایی رسیده است که بقایی هم از وزارت اطلاعات اخراج شد و هم از صدا و سیما... اخبار درباره این سه منحرف ادامه خواهد داشت...
    • سید IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      63 9
      اولا اگه با این استدلال ها بخوای دنبال اتصال تفکر الهی دکتر با اومانیسم و..... بگردید که همه را می شه وصل کرد حتی زبانم لال قرآن را !!!!! دوما احمدی نژادی ها می گویند انسان قابلیت دارد تجلی اسما خدا بشه نداره ؟ خدا نگفته ؟ پس امامت الهی خدا چیست به بنده؟ برید یکم اب بریزید اونجا که داره می سوزه تا بعدا با عقل کامل ببینید حرف بزنید .
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      12 2
      یعنی تاحالا شما به حرف پدر ما در یا خداوند گوش ندادی با یه گوش ندادن مردم کافر نکنید
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      67 9
      واقعا کتاب جالبیه ! تا حالا این همه جمله زیبا را یکجا ندیده بودم ؛تعریف زیبای مشایی و احمدی نژاد از انسان ،نگاه ملکوتی آنها به انسان را نشان می دهد .اینها کلماتی است که قرن ها بر لسان عارفان الهی جاری گشته بود و اکنون از زبان احمدی نژاد و مشایی ظهور و بروز تازه ای یافته است
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 59
      اعدامشون کنید. از چی میترسید؟ این تومور سرطانی رو از بن قطع کنید
    • عباس IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      8 30
      کاربرد 00:25؛ شخص‌پرستی اساس آموزه‌های بهار است. برای همین اول می گویید به به چه سخنان زیبایی و بعد می گویید همان حرف های عارفان است! بعد هم نمی گویید کجای این حرف ها، حرف های عارفان مسلمان است. اگر امام خمینی را به عنوان یک عارف قبول دارید، مانند این حرف ها را از ایشان هم نقل کنید، وگرنه حرف الکی نزنید. از امام هم نقل کنید که انسان علمش علم خدا و ظرفیتش هم ظرفیتش خداست. البته قبلش باید ثابت کنید خدا ظرفیت دارد!!!!!
    • عباس IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 22
      کاربرد 00:25؛ شخص‌پرستی اساس آموزه‌های بهار است. برای همین اول می گویید به به چه سخنان زیبایی و بعد می گویید همان حرف های عارفان است! بعد هم نمی گویید کجای این حرف ها، حرف های عارفان مسلمان است. اگر امام خمینی را به عنوان یک عارف قبول دارید، مانند این حرف ها را از ایشان هم نقل کنید، وگرنه حرف الکی نزنید. از امام هم نقل کنید که انسان علمش علم خدا و ظرفیتش هم ظرفیتش خداست. البته قبلش باید ثابت کنید خدا ظرفیت دارد!!!!!
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      32 19
      محاهدین خلق هم مثل شما به طور گسترده اسناد! انحراف بهشتی و دیدارهایش با ژنرال هایزر را منتشر می کردند! و او را نفوذی و جاسوس می نامیدند.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 20
      جناب سید اولا ثابت کن تفکر دکترنون الهی است؛ برای اثبات آن هم یا باید به قران مراجعه کنی یا حدیث یا مدعی شوی خود دکتر به الله وصل است و لاغیر! دوما یک آیه قرآن بیاور که خارج از انسان هیچ چیزی وجود ندارد و ظرفیت انسان همان ظرفیت خداست
    • به عباس IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 10
      تفسیر سوره حمد امام خمینی را اگر وقت کردی بخوان.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 21
      کاربر 9:29 خب شما که وقت کرده ای و تفسیر حمد را خوانده ای، نقل قول از امام خمینی بیاور که علم و فضل انسان به صورت عام همان علم و فضل خداست. خدا محتاج انسان است تا شناخته شود.
    • Hasan IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      25 4
      سلام بازار اتهام زنی به قدری رواج دارد که جنابعالی نمی دانید در زمین که بازی میکنید و چه کسی شما را به بازی گرفته است. خوش تیپ اقلا وقتی آقای بقائی و مشائی زتدان نبودند یک وقتی از آنها می گرفتید و با آنها بحث میکردید بعد حکم صادر میکردید
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 0
      علامه طباطبایی بحث ظهور اسماء را در انسان به طور عام می دانند اگر فقط مخصوص حضرت آدم بود چرا شیطان با اصل انسانیت دشمنی کرد؟ اساسا چه معنایی برای سلمان منا اهل البیت وجود دارد؟ اساسا چرا حضرت ابوالفضل این همه مقامات محیر العقول دارد؟
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      15 4
      پست فطرتی مشرق
    • ES ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 1
      یعنی دو زن داشتن انحرافه خیلی کنج ذهنی مسافر .
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    58 13
    اونروزی که صلاحیتش تائید میشد و سینه واسش از تو مجلس و شورای نگهبان و صدا و سیما و...چاک میدادن منحرف نبود؟
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      10 19
      نه اونروز منحرف نبود انسان آهسته آهسته منحرف میشه
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 17
      انسان آهسته آهسته منحرف میشه
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      10 24
      نه برادر نبود
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 1
      دوست عزیز فکر میکنم نویسنده کتاب اینقدر مثل شما بیکار نیست که در فضای مجازی پلاس باشد!!!
    • amir US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      15 8
      شما متاسفانه حب احمدی نژاد چشات و کور کرده و نمی تونی واقعیات و ببینی و درست درک کنی
    • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      26 3
      انحراف اصلا" یعنی چی؟ هجی مطالعه می کنم چیزی از انحراف احمدی نژاد نمی بینم شاید رحیم مشایخی! ولی خود احمدی ندیدم. چرا باید اينقدر در این مورد بحث بشه ازنظر من کارنامه هر فردی در عمل نشان دهنده انحراف است نه برداشتهای دیگران از نظرات او در عمل بجز یکی دو مورد احمدی نژاد کاملا" مردمی و طبق نظر رهبری عمل می نمود. ول بعد نمودونم چرا اینقدر هجمه آغاز شده؟ البته همه روسای دولت به سر نوشت دچار شدن. چیه؟
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 12
      احسنت...اینها منحرف بودند قدرت تشخیص آقایون ضعیف بود..انحراف در کوتاه مدت بوجود نمی یاد خودتون رو گول نزنید
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 8
      احسنت...اینها منحرف بودند قدرت تشخیص آقایون ضعیف بود..انحراف در کوتاه مدت بوجود نمی یاد خودتون رو گول نزنید
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    19 10
    اونروزی که صلاحیتش تائید میشد و سینه واسش از تو مجلس و شورای نگهبان و صدا و سیما و...چاک میدادن منحرف نبود؟
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      32 4
      اون روز اصولگراها به احمدی نژاد به چشم رحم اجاره ای اصولگرایی نگاه میکردن و از احمدی نژاد نردبان ساختن برای خودشون
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 1
      خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    9 34
    چه انحرافاتی داشتند این افراد که تا الان دقت نکرده بودیم. عجیب نبود مانعرشدن مشایی برای معاون اولی و منع احمدی نژاد توسط رهبری برای انتخابات!
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      10 9
      بنده خدا آقا سید علی خامنه ای این همه از خودشون هزینه کردن تا مملکت دست مشایی نیفته، بعد یه مشت کودن انقلابی بعد از ماجرای توصیه حضرت اقا، متلک می انداختن و نامه می نوشتن
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 3
      اون بنده خدا چرا یه ذره از خودش دربرابر قرارداد های ننگین npt و fatf و برجام و غیره خرج نکرد؟ می دونستی تمام مشکلات ما به خاطر عضویت در NPT هست.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    13 25
    با مطالب منتشر شده بی صبرانه منتظر انتشار این کتاب می مانم. واقعا تا الان هیچ کاری در تبیین انحرافات این جریان انجام نشده بود و این کتاب بسیار عالی است. دست مریزاد و خدا قوت به نویسندگان آن. اجرتان با امام عصر عج
    • محمد IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      11 3
      احتمالا نویسنده کتاب نیستی؟
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 2
      آقا محمد این احتمال رو از کجا آوردی ؟
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 2
      شکر خدا که این کتاب نوشته شد و کرم شما نیز درمان شد و سران فتنه که اکنون همه سمت دار و وزیر و معاون و مدیر و رئیس هستند نیز به سزای اعمالشان رسیدند و نه برجامی داریم نه بتنی ریخته شده نه هسته ای به فنا رفت! خدا رو شکر! خدا رو شکر که این کتاب منتشر شد شما هم که حتما جای مهر روی پیشانی داری و نماز و روزه ات هم به جای خود است! دیگر چه مشکلی باقی مانده؟ خدا رو شکر
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    7 31
    به هیچ وجه انسان به صورت عام جانشین خدا در زمین نیست. این حرف رو باید با طلا نوشت. جانشینان خدا در زمین فقط فرستادگان خدا و ائمه علیهم السلام به عنوان جانشینان آنان هستند. انحراف در افکار این حلقه موج می زند. از دوستداران منصف احمدی نژاد خواهش میکنم بدون تعصب با این یادداشت ها برخورد کنند و با دقت مطالعه نمایند. از نویسندگان هم تشکر میکنم.
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 1
      اتفاقا اشتباه می کنید. انسانها به طور عام ظرفیت جانشینی خدا را دارند . منتهی عده ای از این ظرفیت استفاده کردند وعده ای نکردند. با این کامپیوتر هم می شود ربات ساخت و هم می شود بازی کرد. انسان همی همین است که از اعلی علیین تا اسفل السافلین جایگاهش تغییر می کند.
    • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 0
      باسلام شما چه راحت طرفداران یک فرد را منحرف می خوانید در طول 40سال گذشته انقلاب ،به قول شما آدم های خوب وغیر منحرف برای انسان وکرامت آن چه کردند وآن 8سال دوره احمدی نژاد ،ایشان چه کردند ایشان تا توانستند برای ایران وانقلاب و...از خود مایه گذاشتن وبه قول شما روحانیت معزز که سکان ریاست جمهوری را در ادوارگذشته برعهده داشتن با ملت وکرامت انسانی چه کرد .
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    2 6
    به هیچ وجه انسان به صورت عام جانشین خدا در زمین نیست. این حرف رو باید با طلا نوشت. جانشینان خدا در زمین فقط فرستادگان خدا و ائمه علیهم السلام به عنوان جانشینان آنان هستند. انحراف در افکار این حلقه موج می زند. از دوستداران منصف احمدی نژاد خواهش میکنم بدون تعصب با این یادداشت ها برخورد کنند و با دقت مطالعه نمایند. از نویسندگان هم تشکر میکنم.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 0
      این همان عقیده فلسفه مسیحیت است. خداوند در انحصار یک گروه خاص است. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ كه واقعا انسان دستخوش زيان است إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند... همه اینها عام هستند. نه خاص. شما در این جا اشاره به پیامبران- ائمه و افراد خاصی می بینید؟ هر کسی می تواند عمل صالح انجام دهد. اینها در سیره نبوی و سیره ائمه وجود دارد. هر کسی می تواند با مطالعه سیره معصومین به آنها دست یابد.
    • به IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 0
      البته معصومین در مرتبه بی نهایت هستند. اما ما هر قدر دلمان به خواهد می توانیم به سمت بی نهایت پیشربرویم.
  • مجتبی IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    19 5
    من انحراف خاصی در این صحبت ها ندیدم. حتی اگر هم باشه در حدی نبود که انقدر از خط انقلاب بندازینشون بیرون. به نظر من که اشتباه کرد جبهه انقلاب.
    • عباس IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 12
      طرف رسما داره میگه انسان محور عالم است و انسان خداگونه است، بعد آن وقت شما می گویی انحراف خاصی ندیدی؟ به نظرتان تفاوت این حرف ها با حرف های سکولارها چیست؟ خب بروید با آنها هم یک جبهه بزنید. جبهه انقلابی که این چنین عقاید غیراسلامی در آن به رسمیت شناخته شود، هر چه باشد جبهه انقلاب نیست.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 0
      کاربر عباس! سوره بقره آیه 30 را مطالعه کن: اذقالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً ......... این نص صریح قرآن است. معنی خلیفه خداوند در زمین چیه؟
  • جانباز DE ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    28 3
    یک کلام والسلام. درود بر دکتر احمدی نژاد..... این حرفها و متلکها بر دینمداری و مردم دوستی ایشان اثری نخواهد داشت.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 9
      بله دیگه، مهم نیست چه اعتقادی داره چون شما شخص پرست ها می خواهید در احمدی نژاد ذوب شوید و آیا این کافی نیست!
    • ali US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 3
      واقعا باید تاسف خورد به این همه سادگی
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    16 8
    به نظرم الان وقت این جور مطالب نیست مشرق. رهبری فرمودند مطالب رو اصلی و فرعی کنید.اگر مطیع رهبری هستید ان شاءالله به مطلبی به این سادگی پایبند باشید.
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 11
      خب چه زمانی، زمان پرداختن به انحراف واقعی حلقه بهار است؟ همیشه دشمنان هستند و حلقه انحراف هم یکی از شعبات دشمن است. به نظر این حقیر اتفاقا دیر شده است. کاش زودتر به این موضوع پرداخته می شد و ماهیت اینها روشن می شد. تا کجا قرار است اینها با اسم شیعه و انقلابی و ادبیات اسلامی، عقاید انحرافی خود را به جامعه تزریق کنند و از کسی صدایی درنیاید؟ برادر یا خواهر گرامی، بالاترین جنگ ما با دشمن، جنگ عقیده است. و باید در این جنگ شهادت طلبانه ایستاد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    19 3
    آحمدی نژاد تنها رقیب جریان اصلاحات.
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 0
      برای افسادات دنبال رقیب نگردید ، هی که عملکرد و ... آشکار می شود شناخته می شوند
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 6
      بله رقابت دارن در وطن فروشی و مذاکره با آمریکا
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    32 3
    درود بر احمدی‌نژاد حامی فقرا. چون به هیچ قدرتی باج نداد الان منفور باندهای قدرت است
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 15
      طرف انحراف عقیدتی داره، بعد این یکی میگی طرفدار فقراست!!! اینجا در مورد انحراف عقیدتی این آدم داره بحث میشه؛ می‌تونی استدلال کنی، استدلال کن، نمی‌تونی حرف الکی نزن. البته از شخ پرست هایی مانند شماها نمی توان توقع استدلال و منطق داشت
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 0
      چقدر بحث میشه اینجا خخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 2
      آره حامی که نامه کارگر شاکی رو برمی گردوند پیش همون که ازش شکایت شده بود تا ... !
  • حميد IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 5
    اگر اينها انحرافي بودند چرا توسط شوراي نگهبان تاييد شدند و به مردم در سال ٨٨ خورانده شدند ؟ خانم رجبي كه مي گفت معجزه هزاره سوم ! شما هم كه مي گفتيد هاله نور داره !؟
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 15
      ضرری که جریان احمدی نژاد به کشور زد کمتر از ضرر جریان غرب زده ی اصلاحات نیست.
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 10
      ضرری که جریان احمدی نژاد به کشور زد کمتر از ضرر جریان غرب زده ی اصلاحات نیست.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 5
      خیلی ها تایید شدند و حتی امام (ره) چه تعریفها ازشون کردند ... ، اما معیار وضع کنونی است
  • نورا IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 0
    همصدایی شما باسیل بنیان کن اصلاح طلب ها ودراین موقعیت بسیار حساس مملکت این تخریب شخصیت ها چه هدفی را دنبال می کنید؟مملکت را با این همه امکانات ونیروهای مخلص جهادی به باد فنا دادید !
    • ali US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 8
      یعنی شما می فرمایید که باید انحراف و دید و سکوت کرد و چیزی نگفت؟؟؟!!!!!!!
  • علی ن US ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 2
    مطمئن باشید که ان ربک لباستخر. دست خدا از استین لباس شخصی های بهار از شما انتقام خواهد گرفت
    • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 10
      این هم از منطق یک بهاری! فحاشی، برچسب زنی (تا قبل مرگ هاشمی رفسنجانی؛ ادم هاشمی/ بعد از مرگ رفسنجانی؛ اأم لاریجانی)، دروغ و مغلطه، خشونت کلامی و در نهایت تهدید به خشونت فیزیکی بابا مهرزورزی تان ما را کشته
    • ali US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 6
      این کارها از شما بر میاد در این شکی نیست منتهی قبل از انتقام گرفتن از این بندگان خدا لطف کنید یه کم با منطق و استدلال جواب بدید به نظر بنده لذتی که تو منطقی جواب دادن هست تو انتقام نیست خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 25
    لطفا این کتاب رو زودتر و در تیراژ بالا چاپ و به خصوص در روستاهای ایران توزیع کنید تا شر این جرثومه ها از سپهر سیاست ایران زمین پاک بشه... خدا لعنت که ظالمین رو.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 28
    با آوردن اسم احمدی نژاد مخاطب خودتون رو از دست می دهید. این لکه ننگ را به زباله دان تاریخ بسپارید
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 0
      جناب شما هم خیلی ...
    • ehsan US ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      این قدر قدرت دافعه داره یعنی
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    16 1
    خاک تو سرت مشرق احمدی نژاد شریف ترین آدم تو ایرانه
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 2
    خاک تو سرت مشرق احمدی نژاد شریف ترین آدم تو ایرانه
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 14
      باشه شریف، بگو چرا انحراف عقیدتی داره؟ بگو چرا توحیدش می لنگه؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 5
      کاربر 8:43! ازادی عقیده یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی و نهضت پیامبر اسلام (ص) است.
    • به IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 8
      خیر. چنین نیست. اگر اسلام به آزادی عقیده معتقد بود نیازی به ایجاد قشر منافق نبود. اسلام هرگز اجازه ابراز عقیده به مشرکان در جامعه اسلامی را نمی دهد. آزادی عقیده از اساس سخنی باطل و دروغ است. چون یک عقیده هم خودش در نفی سایر عقاید و ممنوعیت آنها است. جالا شما هم این عقیده را باید آزاد بدانید و هم دیگر عقاید را! و این یک پارادوکس است.
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      8 1
      کاربر به IR ۱۶:۲۶ -! منافق در مدینه ایجاد شدند یا مکه؟ جهت اطلاع تان عرض می کنم که نفاق ارتباط مستقیمی با حکومت اسلامی دارد. منافق می خواهد با مخفی کردن عقیده خویش وارد حکومت شود و از جامعه بهره ببرد و دیگران را کنار بگذارد. ثانیا بیت الحکمه هارون الرشید و مأمون الرشید و ظهور فرقه های مختلف در اسلام و غیراسلام ناشی از آزادی عقیده بوده است. مناظره رهبر بی خدایان با امام رضا (ع) در شهر مرو شهره تاریخ است. همه اینها نشان دهنده آزادی عقیده است. این آزادی عقیده با ظهور سلسله های ترک زبان و مدارس نظامیه و اندیشه غزالی آرام آرام به فراموشی سپرده شد. دلیل رشد تمدن اسلامی در قرون دوم تا پنجم هجری همین آزادی عقیده بوده است.
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 14
    احمدی نژاد ننگت باد
  • رامین IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 4
    احمدی نژاد باشد و یا نباشد این انقلاب راهش را خواهد رفت با قدرت و صلابت خواهید دید.
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    13 1
    چرابعضی روایات به فراموشی سپرده میشوند ماننداین روایت : من عرف نفسه فقد عرف ربه .
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 2
      ربط من عرف نفسه فقد عرف ربه به اینکه علم انسان همان علم خداست، خارج از انسان هیچ چیزی وجود ندارد و خداوند برای شناخته شدن، نیاز به انسان دارد، چیست؟
    • به IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 1
      این را خود خدا گفته: حدیث قدسی است که :" کنت کنزاً مخفیاً فأحببت أن أعرف فخلقت الخلق لکی أعرف (من گنج پنهان بودم. دوست داشتم که آشکار شوم. پس خلق را آفریدم تا شناخته شوم);
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      10 4
      به "به IR ۰۸:۴۲" سند این حدیثی که می فرمایید کجاست؟ برای اثبات یک اعتقاد همیشه به یک حدیثی که سند بسیار ضعیفی دارد، استناد می کنید. در رد ادعاهای احمدی نژاد که علم و فضل انسان و خدا را یکی می داند، صدها حدیث محکم و قطعی وجود دارد. ایا حاضر هستید به آن احادیث هم نگاهی کنید؟ یا نه؛ چون در جهت توجیه احمدی نژاد نیست، پس باید آنها را نادیده گرفت؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 1
      فخلقت الخلق ، نه خلقت الانسان کی اعرف ؛ بنا بر این حدیث محوریت انسان را نمی رساند ؛ آن من عرف نفسه فقد عرف ربه هم برای ایجاد تکبر و محوریت انسان نفرمودند بلکه برای رسیدن به تواضع است ، انسان شناسی بدون شناخت پدیده بودن و شناخت نیازمندی مدام به خالق قابل تصور است ؟!
    • به IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      پس نکند قرار بوده حیوانات و ملائکه خدا شناس بشوند؟ آنها اصلا وجودشان یک بعدی است و خدا شناس هستند. فقط انسان و جن هستند که قدرت تعقل دارند. و البته اجنه ظرفیت رسیدن به خلیفه اللهی را ندارند.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ............ آيه ۱۴ سوره مؤمنون
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 1
    چرابعضی روایات به فراموشی سپرده میشوند ماننداین روایت : من عرف نفسه فقد عرف ربه .
  • مصطفی IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    15 1
    بالاخره احمدی نژاد و مشایی حجتی هستند،با اومانیسم؟ رعایت ادب و احترام این دونفر نسبت به ساحت مقدس امامان معصوم ع و اهل بیت رو در کنار هجویات و جملات موهن روحانی و اصلاح طلبان که قرار میدیم نسبت به اهداف نویسنده یا نویسندگان این کتاب بهتر آشنا میشبم. ذکر دعای فرج احمدی نژاد در سازمان ملل رو هیچگاه نمی توان فراموش کرد. در حالیکه بعضی از مسئولان معمم ما از شروع سخنان خود با ذکر بسم الله نیز اکراه دارند. امثال دکتر احمدی نژاد ها دینشان و اعتقاداتشان در تمامی سلولهای وجودیشان نهادینه شده. نه نان لباس خورده اند و نه نان عنوانشان
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 6
      مگر در این یادداشت ها ادعا شده بود که اینها حجتیه ای هستند؟ اینکه فردی دعای فرج می خواند یعنی تک تک سلول هایش، دین و اعتقادات نهادینه شده است؟ یا للعجب از این استدلال! علی ایحال شما که مدعی هستید دین در وجود این افراد نهادیه شده است، بفرمایید در کجای دین آمده است که علم انسان و خدا یکی است؟ و در خارج از انسان چیزی وجود ندارد؟
    • امیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی؟
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 0
      کاربر 8:54! پیشنهاد می کنم مقالات همايش «نگاه معرفتی قرآن به موجودات» را یک بار مطالعه کنید. خصوصا سخنان حجت‌‌الاسلام جواد نيری، مسئول دفتر نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شيراز... قطعا نظرت تغییر خواهد کرد
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 0
    کاش یه مصاحبه باهاش کنید و توضیح بخواهید... تا ما این مطالب رو با توضیحات خودشون بخونیم و اگر خواستیم بعدش تصمیم به انحراف بگیریم. مگر نه اینست که در اسلام گفتن موقع قضاوت سخنان دو طرف رو گوش بدید.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 7
      خب این همه رسانه در اختیار احمدی نژاد است. به جای تبریک گفتن به فلان ورزشکار آمریکایی بیاید و جواب بدهد. البته در اینجا هم به حرف های او استناد شده است. مطمئن هستم مشرق پاسخ احمدی نژاد را منتشر خواهد کرد.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 4
      خب این همه رسانه در اختیار احمدی نژاد است. به جای تبریک گفتن به فلان ورزشکار آمریکایی بیاید و جواب بدهد. البته در اینجا هم به حرف های او استناد شده است. مطمئن هستم مشرق پاسخ احمدی نژاد را منتشر خواهد کرد.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 0
      به IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶-- دقیقا مسخر همین انسان هستند. مخاطل سخر لکم من و شما هستیم. حالا اگر عرضه نداریم از تین ظرفیت استفاده کنیم تقصیر خلقت انسان نیست.
  • عباس IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 3
    آیا تعریفی دقیق‌تر از این گزاره از اومانیسم سراغ دارید: «انسان به عنوان یگانه سوژهٔ هستی، به همهٔ عالم، هستی می‌بخشد؛ تمام ماسوای او ابژه‌ای خواهند بود که معنای خودشان را از این یگانه سوژه می‌گیرند.» چرا احمدی‌نژادی‌هایی که تا دیروز ادعا می کردند اومانیسم یک اتهام به مشایی و احمدی و جباری است، سکوت کرده اند؟
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 0
      اومانیسم دقیقا همین اعتقاد تو است که انسان و خدا را دو موجود مجزا و متضاد می دانی. آخر تو را چه به این حرفها؟ مگر این آیه را نخوانده ای:" أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ (سوره لقمان آیه 20). خدا برای چه همه ما سوای را مسخر انسان کرده است؟
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      اومانیسم دقیقا همین اعتقاد تو است که انسان و خدا را دو موجود مجزا و متضاد می دانی. آخر تو را چه به این حرفها؟ مگر این آیه را نخوانده ای:" أَلَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ (سوره لقمان آیه 20). خدا برای چه همه ما سوای را مسخر انسان کرده است؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 4
      مسخر کدام انسان؟ انسان به صورت عام یا خاص (انسان کامل)؟ و تسخیر به کدام معنا؟ بعد از کجای این آیه برداشت می کنید که خارج از انسان هیچ چیزی وجود ندارد و ظرفیت انسان همان ظرفیت خداست؟
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 3
      جناب 9:27: در واقع شما معتقدی خدا و انسان یک چیز هستند؟ "اومانیسم دقیقا همین اعتقاد تو است که انسان و خدا را دو موجود مجزا..." قبول دارم؛ شما احمدی نژادی ها این اعتقاد را دارید که خدا و انسان یک چیز هستند. یک آیه قران بیاور که انسان و خدا یکی هستند. یک حدیث بیاور. اصلا یک نقل قول از امام خمینی بیاور. اومانیسم یعنی اصالت انسان در برابر خدا؛ و شماها معتقد به این گزاره هستید. چون مدعی هستید که ظرفیت انسان همان ظرفیت خدا و خدا محتاج انسان است تا شناخته شود.
    • عباس IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 2
      جناب 9:27: در واقع شما معتقدی خدا و انسان یک چیز هستند؟ "اومانیسم دقیقا همین اعتقاد تو است که انسان و خدا را دو موجود مجزا..." قبول دارم؛ شما احمدی نژادی ها این اعتقاد را دارید که خدا و انسان یکی هستند. حالا برای اثبات اعتقادت یک آیه قران بیاور که انسان و خدا یکی هستند. یک حدیث بیاور. اصلا یک نقل قول از امام خمینی بیاور. اومانیسم یعنی اصالت انسان در برابر خدا؛ و شماها معتقد به این گزاره هستید. چون مدعی هستید که ظرفیت انسان همان ظرفیت خدا و خدا محتاج انسان است تا شناخته شود.
    • عباس IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 3
      جناب 9:27: در واقع شما معتقدی خدا و انسان یک چیز هستند؟ "اومانیسم دقیقا همین اعتقاد تو است که انسان و خدا را دو موجود مجزا..." قبول دارم؛ شما احمدی نژادی ها این اعتقاد را دارید که خدا و انسان یکی هستند. حالا برای اثبات اعتقادت یک آیه قران بیاور که انسان و خدا یکی هستند. یک حدیث بیاور. اصلا یک نقل قول از امام خمینی بیاور. اومانیسم یعنی اصالت انسان در برابر خدا؛ و شماها معتقد به این گزاره هستید. چون مدعی هستید که ظرفیت انسان همان ظرفیت خدا و خدا محتاج انسان است تا شناخته شود.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      حالا معنای آیه ، هستی بخشی انسان است ؟!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      حالا معنای آیه ، هستی بخشی انسان است ؟!
    • به IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 0
      بله. منظور هستی بخشی انسان است. انسان به جایی می رسد که هساتی می دهد. به جایی می رسد که بین او و خدا هیچ فرقی نیست الا مخلوق بودن. شما ظرفیت انسان را دست کم گرفته اید. برای من و شما هم این راه باز باز است.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 0
      کاربر عباس! آیه 156 سوره بقره را مطالعه کنید: انا لله و انا الیه راجعون
  • عباس IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 3
    آیا تعریفی دقیق‌تر از این گزاره از اومانیسم سراغ دارید: «انسان به عنوان یگانه سوژهٔ هستی، به همهٔ عالم، هستی می‌بخشد؛ تمام ماسوای او ابژه‌ای خواهند بود که معنای خودشان را از این یگانه سوژه می‌گیرند.» چرا احمدی‌نژادی‌هایی که تا دیروز ادعا می کردند اومانیسم یک اتهام به مشایی و احمدی و جباری است، سکوت کرده اند؟
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    13 1
    منحرف واقعی خود نویسنده کتاب است. او از اساس همان تعریف اومانیستی و عهد عتیق را از خدا و انسان و پذیرفته و بنا را بر این گذاشته که انسان و حدا دو قطب متضاد هستند. این نکته را بارها نوشته ام که در اسلام دین خدا همان فطرت انسان است (آیه 30 سوره روم) . اما حالا کارشان به حای بدتری کشیده است. نویسنده دارد رسما قرآن را هم انکار می کند و می گوید جانشینی خدا فقط مال یک عده خاص است! از نویسنده باید پرسید اگر چنین بود که قبلا هم خدا موحودات عاقل و محتار مانند جن و نسناس خلق کرده بود. چرا جانشین خود را از میان آنها قرار نداد؟ پاسخ ساده این است که آنها ظرفیت وجودی مجمد و آل محمد را نداشتند. پس ظرفیت وجودی انسان است که می تواند جایگاه خلیفه خدا باشد. آن هم به صورت عام. همه انسانها می توانند تا اعلی علیین برسند و یا تا تا سفل السافلین سقوط کننند. اما اینکه عده ای از انسانها به حرف شیطان گوش می کنند هیچ ربطی به آن اصل اساسی که این انسان ظرفیت رسیدن به مقام قرب را دارد ندارد. همانطور که این کامپیوتر که جلوی من است را می توان برای نوشتن برنامه های مهم علمی به کار برد. می توان هم آن را صرف بازی نمود! اینکه کسی فرض کند اساس کامپیوتر برای بازی است نهایت اشتباه است. این هم که کسی فکر کند چون عموم و اکثر انسانها از ظرفیت خود استفاده نکرده اند پس انسان بد است نهایت کج فکری است.
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 4
      جالب است که خودت می گویی : "ظرفیت وجودی مجمد و آل محمد" و بعد هم مدعی می شوی که همه انسان ها به صورت عام می توانند جانشین خدا شوند. اولا احمدی نژاد و مشایی می گویند ظرفیت انسان ظرفیت خداست؛ پس حضرتعالی به جای فحاشی و مغلطه، ثابت کن که خدا ظرفیت دارد، ظرفیت ائمه همان ظرفیت خداست و ظرفیت انسان های عادی هم همان ظرفیت ائمه و در نتیجه ظرفیت خداست. اگر توانستی دلیل قرآنی و عقلی بیاوری، بیا و بحث کن وگرنه بی خیال
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 4
      جالب است که خودت می گویی : "ظرفیت وجودی مجمد و آل محمد" و بعد هم مدعی می شوی که همه انسان ها به صورت عام می توانند جانشین خدا شوند. اولا احمدی نژاد و مشایی می گویند ظرفیت انسان ظرفیت خداست؛ پس حضرتعالی به جای فحاشی و مغلطه، ثابت کن که خدا ظرفیت دارد، ظرفیت ائمه همان ظرفیت خداست و ظرفیت انسان های عادی هم همان ظرفیت ائمه و در نتیجه ظرفیت خداست. اگر توانستی دلیل قرآنی و عقلی بیاوری، بیا و بحث کن وگرنه بی خیال
    • محسن IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 3
      ایه 30 سوره روم می فرماید دین اسلام بر اساس فطرت خداست و شما نوشتی "در اسلام دین خدا همان فطرت انسان است" وقتی در روز روشن اینجوری در تفسیر آیات قرآن انحراف ایجاد می کنید دیگه وضعیت امثال بزرگانتون معلومه
    • به IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 0
      آری. همه انسانها به صورت بالقوه می توانند جانشین خدا باشند. همه می توانند تصرف در ماسوا بکنند. اما همه این ظرفیت را فعال و بالفعل نکرده اند. اما تو حق نداری اگر ظرفیت خودت را فعال نکرده ای این حقیقت را انکار کنی. اما ما بسیار دیدیم کسانی را که تا حد زیادی این ظرفیت را فعال کردند. کرامات بیشمار از عرفای حق و تصرف در مخلوقات از کارهای پیش پا افتاده آنها است.
    • به محسن IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 0
      اقل به خودت زحمت بده و آیه را بخوان. صریحا می گوید فطرت عین دین خدا است. فاقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التی فطر الناس علیها. لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    12 0
    مشرقا! از دعوا خوشت میاد!تا حالا یه مناظره بین احمدی نژاد و نویسنده یا نویسندگان این کتاب گذاشته بودی قائله ختم شده بود.این به خاطر این است که از ادامه مشکل و سردرگمی خلق الله سود می بری. به قول شهید آوینی، عموم انسان ها میان منطق حس و منطق عقل و منطق دین که مبتنی بر فطرت است سرگردانند و این سرگردانی، قلمرو حاکمیت لیبرالیسم است.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      موافقم
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 1
      مگر میپذیره
  • موحدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    10 2
    درود و سلام خدا بر محمود جون مدافع مردم فقیر دوستت داریم و تا ابد حمایتت می کینم
    • حسن US ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      خدایا این و بزار تو اولویت
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 4
      و این مردمان فقیر یعنی مشایی و بقایی و ...
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    6 1
    مشرق خاله زنک کارت فقط شده گیر دادن به این و اون از نوچه های شریعتمداری بیش از این هنری بر نمیاد. واقعا که خاک بر سرت. معنی سایت خبری رو هنوز نمی دونی
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 5
      احسنت به مشرق که مانند رسانه های دیگر خاله زنک بازی در نمی آورد و به مباحث اصلی ورود کرده؛ درود بر تو مشرق
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 4
      احسنت به مشرق که مانند رسانه های دیگر خاله زنک بازی در نمی آورد و به مباحث اصلی ورود کرده؛ درود بر تو مشرق
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 1
    شما چه می دانید معنی مستشهدین بین یدیه را؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 4
      ما مثل شما متصل نبوده ایم تا بدانیم. شما که متصل بوده ای بفرمایید چگونه علم و ظرفیت مخلوق و خالق یکسان است؟
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 1
      چی میگی؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 14
    مرگ بر احمدی نژاد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 1
    درود بر شرف و مردانگی تنها مرد شجاع ایران زمین دکتر احمدی نژاد مردمی و ننگ بر دشمنان خدا نترسش
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 5
    درود بر مشرق مستدل
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    24 10
    آقای مشرق بالا بروی و پایین بیایی، قالیباف عزیزت رییس جمهور نخواهد شد.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 8
      چقدر مبتذل و تهوع آور؛ طرف توحیدش می لنگه و از اعتقادات مردم سوء استفاده می کنه، بعد یک احمدی نژادی میاد و میگه که قالیباف رئیس جمهور نخواهد شد! ربط این دو تا چیه؟ مگه الان انتخاباته و احمدی نژاد و قالیباف رقیب همدیگه؟
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 1
      یعنی احمدی نژاد و قالیباف رقیب هم هستند؟
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      5 11
      حیات یک احمدی نژادی به دو قطبی سازی است. همواره باید یک دو قطبی درست کند تا بتواند نفس بکشد
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 6
      حیات یک احمدی نژادی به دو قطبی سازی است. همواره باید یک دو قطبی درست کند تا بتواند نفس بکشد
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 1
      زدی تو برجکشون داداش
  • جلال دهقانی اناری IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    12 0
    من کاری به کار مشایی ندارم و اصلا هیچ نظری در موردش ندارم ولی در مورد احمدینژاد قهرمان واقعی سازندگی و قهرمان ایستادگی مقابل استکبار جهانی و رئیس جمهور مردمی و دردمند و دوست واقعی مردم و اقشار ضعیف و دلسوز برای پابرهنگان ، به نظرم میرسد : بر عکس نظرات ایراد شده و غرض ورزانه بعضی اشخاص ، این سخنان احمدینژاد هیچ منافاتی با خداپرستی و دین اسلام ندارد بلکه نشان دهنده توجه خاص این شخص ( احمدینژاد ) به وجود انسان است و اینکه بایستی در مقام مسئول ( مثلا رئیس جمهور ) تمام توجه و قدرت و وقت و انرژی خود را به رسیدگی به انسانها اختصاص دهند و اینقدر تکیه بر انسان در مقابل تفکرات لیبرالیستی و ناسیونالیستی و تعصبات کورکورانه دینی و مذهبی و نژادی مانند کورش پرستی و ضدیت با اعراب ( ما عرب پرست نیستیم ما ایران پرست هستیم و ... ) یا ضدیت با مسلمانان و یا یهودیان در جهان و یا تعصبات حیوان مدار مانند سگ پرستی و گربه پرستی و ... قرار میگیرد - در واقع احمدینژاد میگوید من به تمام انسانها و مردم ایران خدمت میکنم و نه فقط به مسلمانان بلکه به یهودیان - مسیحیان - زرتشتیان و غیره و نه فقط فارس ها بلکه بلوچ ها و عرب ها و کردها و آذری ها و ... و در یک کلام تمام انسانها و نه حیوانات ( البته در جای خود به فکر حیوانات هم بایستی بود که مطمئنا وقتی به انسانها خدمت کنی در واقع به طبع به حیوانات و محیط زیست هم خدمت میکنی و خدمت در محیط زیست انسانی به خدمت در محیط زیست حیوانی هم منجر خواهد شد بر عکس این دولت تدبیر حسن روحانی که در محیط زیست فقط خسارتهای مادی و معنوی بسیار جبران ناشدنی به حیات وحش ایران زدند و فقط بحث جاسوس پروری را مد نظر قرار دادند ) ولی در کل نظام خلقت و جهان بنا بر تعالیم انسان ساز اسلام هم در واقع برای انسان خلق شده و انسان اشرف مخلوقات است ( قابل توجه کسانی که کشتار انسانها را در یمن و عراق و سوریه و حتی ترور هموطنان به دست دشمنان انقلاب را سانسور نموده و فقط به فکر حیواناتی مثل سگ ها و گربه ها هستند و نگران سگ ها و گربه ها هستند )
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 8
      احمدی نژاد میگه انسان خداست و من از مشایی آموختم. کجا وایسادی اخوی؟
    • به IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      6 0
      احمدی نژاد می گوید انسان همان ظرفیت خدا را دارد. چیزی که در زیارت رجبیه می خوانی. لا فرق بينك وبينهم الا انهم عبادك. یعنی بنده خدا می تواند به این نطقه نهایی برسد. حالا تو نرسیده ای چرا انکار می کنی؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      استدلال شما در خصوص عبارت ذکر شده از زیارت رجبیه اشتباه است. برای جواب دقیق تر به لینک زیر مراجعه کنید http://pasokhgoo.ir/node/21975
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 5
    مشایی احمق وارد حوزه ای میشود که تخصصی در آن ندارد و در نتیجه قبل اینکه اصلاح کند افساد میکند چرا که تسلط علمی در آن موارد ندارد خیال میکند آدم باهوشی است بخاطر پیشرفت سریع در پله های قدرت سیاسی که البته باعث شده دچار اعتماد به نفس کاذب شود در حالیکه ترقی مشایی در پستهای دولتی ربطی به هوش و استعدادش ندارد بلکه این ترقیات بخاطر حقه بازیهای و زدو بندها و خود فروختگی مشایی بوده نه هوش وی والا کسانی که نامبرده را از نزدیک میشناسند میدانند مشایی آدم کم عقل و حقه بازیست که حقه هایش خیلی زود بر همگان آشکار میشود مخلص کلام اینکه شیطنت با تیزهوشی فرق دارد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    6 2
    زنده باد بهار
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 2
    مظلومین تاریخ ... یاد شهید بهشتی بخیر
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 5
      شهید بهشتی معتقد نبود انسان همان خداست؛ علم انسان علم خداست؛ فضل انسان فضل خداست و ظرفیت انسان هم همان ظرفیت خداست! در ضمن طرفداران شهید بهشتی هم فحاش و بی منطق نبودند
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 3
      آخی؛ خب باشه احمدی نژاد شهید بهشتی: حالا جواب بده چرا احمدی نژاد معتقد به خداانگاری از انسان است؟
    • به IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      چرا عزیزم. شهید بهشتی و سایر عرفان دیده ها همین اعتقاد را داشتند و دارند. چون به وحدت وجود معتقد هستند.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      0 0
      اول شما مشخص کنید مقصودتون از وحدت وجود چیه بعد ادعا کنید که این بزرگان به وحدت وجود معتقدند. * وحدت وجود چند معنا داره که بسیاری از آن ها مستلزم شرک هست و تنها یک تعریف از وحدت وجود با مبانی اسلامی همخوانی دارد.
  • ناراضی وضع موجود IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 1
    این نظرات درباره انسان را که عرفا و بزرگان هم گفته اند! به کتابهای سرالصلوه و ولایت فقیه امام خمبنی مراجعه کنید آشکار است اصلا قران هم درباره دادن امانت علم و مسیولیت که کوه ها و آسمانها از پذیرفتن آن سرباز زدند به عظمت مقام انسان مهر تایید زده و همچنین آفرین گفتن خدابه خودش در مورد خلقت انسان جعل خلیفه در زمین هم عموم انسان را در بر میگیرد (امام خمینی) کلا اعتقادات فرقه انحراف !!! درست و صحیح است میماند دشمنی با احمدی نژاد!!!!!!!!!!!!!!! راستی چرا بعد از حدود ده سال حالا که مشایی در زندان هست و دستش از پاسخگویی کوتاه این مزخرفات منتشر میشود و انگ و افترا نسبت داده میشود همیشه توی تمام این سالها از خود میپرسیدم چرا به اینا انحرافی میگویند مگر چه گفته ااند و چه کرده اند چیزی نیافتم الان هم که یه مشت چرندیات و اباطیل عملکرد و کارنامه دولت احمدی نژاد همون که ارزشهای انقلاب را سر دست گرفت و اسم امام زمانمان را جهانی کرد و انقلاب را به ریل خودش برگرداند معلوم میکند کی انحرافی و منافق هست اف و لعنت بر تو ای مشرق که شدی نچخوار کنه میراث منحوس غریق استخر کوشک
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 3
      فقط یک نقل قول از امام خمینی بیاورید که انسان کامل، غیر از انبیا و ائمه بوده، علم انسان همان علم خدا، فصل انسان همان فضل خدا بوده و خارج از انسان هیچ چیز وجود نداشته و خداوند برای شناخته شدن نیاز به انسان داشته است! فقط یک نقل قول بیاورید یا فحاشی نکنید و دروغ هم نگویید
    • به IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      9 0
      نکند انتظار داری این چیزها را در در صحیفه امام نوشته باشند؟ یا کسی آن را نقل کند؟ خیر. این چیزها همان حرفهایی است که امام خمینی را برایش تکفیر می کردند و می کنند. این چیزها در عرفان هست. در فصوص ابن عربی که از نظر اکثر حضرات کفر محض است امام خمینی این کتاب را پیش مرحوم شاه آبادی خواند. این حرفها قایل گفتن در ملاعام نیست. اما فقط اینقدر بدان که امام خمینی را نگذاشتند تفسیر سوره حمدش را ادامه دهد. فقط معنای ایاک نعبد کافی بود تا خونش را هدر اعلام کنند.. فقط اینقدر بدان که تصور تو از اینکه ائمه هدی چیزی غیر از انسان بوده اند بسیار غلط است. اتفاقا عالم بزرگ خدا وجود انسان انسان. خارج انسان عالم اصغر است.اتزعم انك جرم صغير و فيك انطوي العالم الاكبر .
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 11
    مشایی گاو در حال نشتخوار کردن افکار اومانیست های غربیست اون هم بشکل ناقص این آدم کم عقل چیز هایی را از نظریه پردازان علوم انسانی غرب یاد گرفته وبا باز تولید افکار منحط و ضد دینی آنها میخواست ابراز وجود کند واحساس حقارتش را که ریشه در ناملایمات و زندگی متلاطم دوران کودکیش داشت را بپوشاند
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 0
      اه ه ه ه چقدر مستدل و مستند حرف زدی!! درواقع آفرین
  • DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 1
    جریان چی؟ مگه اینا کلاس درس داشتن و یا مقاله و کتاب نوشتن که متهم به جریان انحرافی میکنید و در نقدشون کتاب می نویسید.مگه میخواهید بچه گول بزنيد. الان مردم سواد دارن. ضمن اینکه رهبری ایشون رو برادر مومن خطاب کردند.به خاطر سیاست و دنیا اخرت خودتون رو خواب نکنید.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 5
      در اینکه حلقه انحرافی جریان نیست، با شما موافقم. اینها از یک طرف مدعی آموزه های نو و جدید بوده و از طرف دیگر ریاکارانه نمی خواهند خودشان یک کتاب نوشته و حرف هایشان را صریح بزنند. فکر می کنم این یادداشت ها برای مردم چون سواد دارن، خیلی موثر باشه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    12 0
    چرا اسامی این پژوهشگران اندیشکده ولا را منتشر نمیکنید؟ میخواهیم بدونیم از کدوم جناح و طایفه هستند؟
    • US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      1 6
      مگه اعتبار یک حرف یا استدلال یا منطق به دسته بندی سیاسیه؟ چقدر باحالید شما اهل بهار
    • ولایی US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 1
      قال أمير المؤمنين ع: لا تنظر إلى من قال وانظر إلى ما قال
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 0
      کاربر 13:34! کسی بیاید و ادعایی بکند شما سخنانش را می پذیرید یا این که مشخصات او را پرس و جو می کنید؟ رسالت پیامبران با معجزه ثابت می شد نه چیز دیگر. معجزه یعنی دلیل نبوت. یعنی خالق جهان به پیامبر قدرت تغییر قواعد جهان را داده است. شما بهترین راننده باشید، اما اگر گواهینامه نداشته باشید پلیس برای شما اعمال قانون خواهد کرد.
  • امیر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 3
    شما که میگفتن سخنان احمدی نژاد باید در کتاب درس دانش آموزان و دانشجویان بیاد و تدریس بشه. شما که میگفتین احمدی نژاد معجزه هزاره سوم. شما که هاله نورش رو باور کرده بودین. و............
  • محسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    15 10
    مکتب انحرافی احمدی نژاد و فرقه لیبرالی در یک مسیر حرکت میکنند.
  • محسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 9
    مکتب انحرافی احمدی نژاد و فرقه لیبرالی در یک مسیر حرکت میکنند.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      3 1
      نخیر جریان انحراف و لیبرال مملکت رو دو دستی برای اجانب باز می کنند نه برای جوانان داخل کشور
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 3
    من میمیرم برای این ملت الاف کامنت گذار
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 1
    کسی که نقد می کنی تحصیلاتت چیه ؟
    • US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 0
      :))))))) فکر می کنم باید اندازه مهندس مشایی تحصیلات داشته باشند. مهندس تحصیلاتش چی بود؟
    • سبز بهاری IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      2 0
      اقای اسفندیار رحیم مشایی لیسانس مهندسی برق دارند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 1
    شما عقاید خودتونو بفرمائید تا نقد کنیم اونوقت اگر آبروتون نرفت!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 2
    برای من جالب بود
  • US ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    Leave President Ahmadinejad alone. He is the best so far
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 1
    کاش به جای جبهه گیری بهاری ها و فحاشی و حمله، کمی به این یادداشت فکر می کردند. امان از وقتی که شخص پرستی عقل رو از کار بندازه!
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    هیچ شخصی غیر از معصومین مصون از خطا نیست. نمیدونم چرا در برخورد با نقد به فحاشی و هوچی گری روی می آوریم!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    سبحان ربک رب العزة عما یصفون .
  • محمود IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    بابا خیلی هنرمندید! خیلی قدرتمندید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس